måndag 21 januari 2008

Fattiga människor.

En del människor verkar ha det som livsuppgift att gnälla över andra människor.
Själv har jag oerhört svårt att fatta att dom orkar. Om någon ute i periferin irriterar mig, så ser jag till att jag slipper möta den personen. Det är slöseri med energi att låta denne person irritera mig. Andra människor verkar ätas av det. Dom verkar ha det som livsuppgift att se till att få bli irriterade och så tar man varje tillfälle i akt att gnälla.

Jag roas lite över människor som kan få såna hangups över andra människor.
En sådan person har hittat hit. Jag tror inte det är någon ny bekantskap, utan snarare en person som har haft ett ont öga till mig sedan sisådär 10 år tillbaks på nätet. Faktum är att det roar mig. Att lägga 10 år på att vara en bitterfitta mot en annan person, särskilt när det inte ens är en person som man någonsin har träffat. Snacka om slöseri med energi. Men självklart. Det är hans liv, hans problem. Själv blir jag som sagt, mest road.
I vilket fall som helst, så kommer jag ändra möjligheterna för kommentarer lite grand.
Vill han gnälla så kan han göra det i mail direkt till mig.
Må så gott
//Uffe

2 kommentarer:

Visionary soul sa...

Ja jösses vad det där är obegripligt... hur en del människor verkligen inte tycks ha något eget liv att lägga sin energi på. Att man ids jävlas med andra, ofta människor som man inte ens känner! Jag har haft några sådana anonyma troll på min blogg också, mest intensivt före och under julen... det tar energi av en att fundera över vad den där människan egentligen vill. Det är svårt att inte alls bli ledsen över att man blir trakasserad... men jag håller med dig om att det bästa är om man själv kan strunta i dem. Jag jobbar på det... och blir lite förbannad över att jag ska bli tvingad att jobba på det...

Nå. Klokt val att aktivera kommentarsgranskningen i alla fall. Hoppas att den där människan slutar skriva alls, så att DU slipper se det också...

Uffe_M sa...

Hej Visionary soul.

Visst är det obegripligt, och som sagt jag undrar vad dom får ut av det. Men en del verkar ha ett behov av att få kasta skit mot andra, antagligen hjälper det väl dom att må bättre i sig själva en stund. Skulle tro att dessa gärna sparkar på sig själva i annat fall.

Ja egentligen är det ju så fel tt man låter dom påverka en, för det enda dom vill är ju att få sparka. Jag tror man får arbeta hela livet på att inte påverkas av skit. Ibland går det bättre, ibland sämre.

Tydligen så fungerade kommentarsgranskningen bra, för personen håller sig undan nu. Det är visst inte lika kul när man inte kan sticka i ryggen längre.
Rakryggat så det förslår...
Hoppas allt är bra med dig.
mvh
Uffe