tisdag 29 januari 2008

Inte så tokigt inte.


Dagen har varit rätt behaglig.

Började dagen med att åka till verkstan och visa upp min bil för dom. Igår fick jag ju besked att allt var klart från försäkringsbolagets sida. Jag åkte till verkstaden som sagt och när verkstadsschefen såg bilen så sa han att den där kommer försäkringsbolaget lösa in, för det är inte värt att laga den. "MENAR du det" sa jag då glatt. Jepp, sa han. Det är jag säker på.


Nöjd med det så åkte jag till parenteserna för ett besök plus att jag lastade ur en massa grejor från bilen där nu när jag ska lämna ifrån mig den. På vägen hem passade jag på att åka och titta på en bil jag spanat in. Pratade med killen på telefon innan och det verkade vettigt. Den hade inte gått så himla långt och den var välservad, dock var det dags att serva den nu sa han.

Jag kom dit, tittade och så gav jag mig ut och provkörde. Nu var det inte det lättaste för det var mitt inne i stan och lite ovan som jag var vid en hyfsat mycket starkare bil så var det lite pyssligt, men snart var vi ute på större vägar och jag var såld. Jag ville ha den.


Tillbaks till utgångsplatsen så stod vi och pratade en stund innan vi började diskutera priset. Eftersom det var dags för service så fick jag ned priset riktigt ordentligt, så i morgon förmiddag ska vi mötas på banken och föra över pengar och skriva papper. Sedan är bilen MIN.

Några små små skönhetsfläckar är det men inte alls farligt. Jag tror vi kan få många härliga mil ihop. Nöjd är jag med dagen. Hoppas ER dag varit fin.
//Uffe

3 kommentarer:

Anonym sa...

WOW!!Grattis, fattar att du är glad, den är skifin ju ... =o)

Så glad för din skull min vän ...

Kramas med dig!!

Uffe_M sa...

Hej Angelin.

Den ÄR en riktig pärla och går som en yster unghäst också :o)
Jag är helnöjd faktiskt. Känns så himla gott.
Kramar om
Uffe

Anonym sa...

GRATTIS!

Hoppas verkligen att detta blir en klippa för dig, utan allt biltrassel du har haft tidigare.

Kram!